I-Conect, serviciul de Internet Banking al Credit Agricole, poate fi accesat de oriunde din lume, de la orice computer care este conectat la internet si care indeplineste conditiile minim necesare de accesare a aplicatiei de Internet Banking.

Securizarea comunicarii dintre client si banca se bazeaza, in principal, pe autentificare bidirectionala prin certificate digitale, obtinandu-se astfel cel mai inalt nivel de securizare a transmiterii informaţiilor, practicat in reteaua internet.

Sistemul de securitate al serviciului de Internet Banking al Credit Agricole este dezvoltat in concordanta cu standardele internationale in ceea ce priveste securitatea tranzactiilor prin internet.

Foarte important cand va conectati la serviciul I-Conect (Internet Banking):

  1. Utilizati adresa web a bancii https://www.credit-agricole.ro pentru a gasi link-ul catre serviciul I-Conect sau introduceti direct de la tastatura adresa URL: https://i-conect.ro/ib/ pentru a va conecta;
  2. Verificati autenticitatea site-ului de Internet Banking al bancii prin click pe icoana “Norton Secured powered by VeriSign” si asigurati-va ca in fereastra afisata se gasesc informatii despre securizarea site-ului si valabilitatea certificatului conform imaginii de mai jos:
  3. Verificati intotdeauna certificatul digital de pe serverul la care va conectati (in pagina deschisa prin accesarea https://i-conect.ro/ib/ click pe lacatelul din dreapta sus). In plus, verificati intotdeauna ca sunteti pe o conexiune sigura, respectiv https si nu https;
  4. NU salvati parola sau alte informatii legate de serviciul de Internet Banking in memoria calculatorului;
  5. NU divulgati nimanui parola si informatiile legate de securitatea conturilor dumneavoastra. Reprezentantii Credit Agricole nu vor solicita niciodata telefonic, prin email sau SMS informatii de genul: parola de acces la Internet Banking, PIN-ul cardului sau alte parole si informatii cu caracter confidential. Nu trebuie sa divulgati nimanui parola dumneavoastra de acces la serviciile Credit Agricole; DACA SUNTETI CONTACTAT PRIN E-MAIL SAU TELEFON DE CINEVA CARE VA CERE ACESTE INFORMATII, ESTE CU SIGURANTA O TENTATIVA DE FRAUDA!
  6. Schimbati IMEDIAT parola daca banuiti ca a fost aflata de o alta persoana;
  7. NU utilizati frecvent calculatoarele din locuri publice precum Internet Café pentru a va conecta la serviciul de Internet Banking, deoarece acestea nu sunt suficient de sigure;
  8. Verificati-va in mod regulat conturile;
  9. Contactati serviciul de suport al Credit Agricole imediat ce observati tranzactii dubioase (la numarul de telefon +4 021 312 80 32 sau la adresa de e-mail: ibanking@credit-agricole.ro).

In ultima perioada numarul atacurilor de tip “phishing” s-au intensificat. Persoane rau intentionate pot incerca prin manipulare, minciuna sau dezinformare sa fure date confidențiale și bani, iar acest lucru se poate întâmpla prin diferite mijloace.

Cum decurge un atac de tip Phishing-ul?

  • Poti primi un e-mail, mesaj text (SMS, Whatsapp, mesaj din platformele de socializare etc) sau apel telefonic care pare a fi din partea Crédit Agricole Romania sau altor companii si/sau persoane cunoscute, dar care de fapt provin de la fraudatori.
  • Sub diverse pretexte (deblocarea contului bancar, incasarea unor bani pe card, descarcarea unei noi versiuni de Mobile Banking, necesitatea de a-ti schimba parola sau de a-ti actualiza datele personale, castigarea unui premiu/excursii, urmarirea unui colet etc), ti se solicita sa divulgi informatii personale si bancare, direct sau dupa ce dai click pe un link. Daca vei cadea in aceasta capcana, fraudatorul ar putea obtine acces la conturile tale si/sau iti va putea folosi identitatea.

In cazul in care primesti un email ce pare a fi trimis de Crédit Agricole Romania, te rugam sa tii cont de urmatoarele:

  • Banca NU iti va solicita niciodata prin email, mesaj, SMS, telefonic sau prin accesarea unui link date sensibile precum: parole de acces, coduri PIN, conturi bancare, datele cardului de credit sau debit, coduri eToken si nici date personale;
  • Mesajul din partea Bancii NU va contine fisiere atasate pe care nu le-ai solicitat si NU iti va cere sa dai click pe vreun link care sa te redirectioneze catre un server/website Internet diferit de cele oficiale ale Bancii;
  • Banca NU iti va cere sa descarci aplicatiile oficiale Mobile Banking sau eToken prin intermediul unui link trimis prin e-mail sau SMS. Singurele surse oficiale pentru aplicațiile noastre sunt App Store si Google Play;
  • Este de preferat sa accesezi serviciul Internet Banking doar prin site-ul oficial al Crédit Agricole Romania: https://credit-agricole.ro/ prin butonul Noul Internet Banking.

Cum sa identifici Phishing-ul?

  • Chiar daca logo-ul sau semnatura din mesaj par identice cu ale Crédit Agricole Romania, verifica atent adresa expeditorului si ai grija la eventuale litere lipsa sau in plus;
  • Atentie la greselile gramaticale si la urgenta cu care ti se solicita sa actionezi (ti se cere sa dai click urgent pe un link sau sa deschizi imediat un atasament, ori sa comunici urgent anumite date personale);
  • Pozitioneaza mouse-ul deasupra link-urilor din email pentru a vedea adresa reala din spatele fiecarui link;
  • Daca ai dat deja click pe un link din mesaj si ai ajuns pe un site, verifica atent daca adresa site-ului e cea corecta, daca e securizata (https:// si nu http://) si daca simbolul unui lacat inchis e afisat in dreapta/stanga adresei site-ului. Poti verifica si daca certificatul SSL al site-ului a fost emis pentru Crédit Agricole Bank Romania SA.

Anunta imediat Crédit Agricole Romania

  • Daca ai primit un email/SMS suspect, ce pare a veni din partea Crédit Agricole Romania, te rugam sa ne anunti la 30.40.300 sau la conect@credit-agricole.ro. In niciun caz nu suna la numerele de telefon mentionate in email-urile suspecte.